Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Dissertation
Ervaringsgericht leren rond ouderen gebruikmakend van een ouderdomssimulatiepak: toolbox voor studenten ergotherapie
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door de vergrijzing blijft de doelgroep ouderen toenemen. Hierdoor stijgt de vraag naar hulpverleners. Studenten willen zelden werken met ouderen door gebrek aan ervaring. Met het ontwikkelingen van een toolbox gebaseerd op ervaringsgericht leren wordt hier verandering in gebracht. Zo krijgen studenten inzicht in het dagelijks functioneren van ouderen. Via de methodiek ervaringsgericht leren kunnen studenten beleven hoe het is om ouder te worden. Dit door een praktisch hanteerbare toolbox waarin opdrachtfiches verbonden zijn aan een ouderdomssimulatiepak. Het pak simuleert de normale ouderdomsverschijnselen. Studenten hebben vaak moeite om de normale zintuiglijke en fysieke achteruitgang in de functionele toestand van de ouderen te begrijpen.Het doel hiervan is dat studenten leren van hun ervaring zodat het hun beter en langer bijblijft. Er is een toolbox ontworpen voor eerstejaarsstudenten ergotherapie aan de hand van een ouderdomssimulatiepak. Door deze ervaring kunnen studenten interventies beter afstellen op noden van de cliënten.


Dissertation
Ervaringsgericht leren met GERT: educatiepakket voor zorgverleners in een woonzorgcentrum
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Door de vergrijzing blijft de doelgroep ouderen groeien. Er zijn steeds meer ouderen waardoor de vraag aan zorgverleners binnen de ouderenzorg toe neemt. Daarnaast hebben zorgverleners binnen een woonzorgcentrum meer nood aan leermogelijkheden. Het doel is om zorgverleners meer inzicht te laten verwerven in beperkingen ten gevolgen van veroudering. Woonzorgcentra kunnen het educatiepakket uitlenen om aan de hand van simulatie door het ouderdomssimulatiepak ?GERT? ervaring te verwerven. Het resultaat dat hier wordt voorgesteld is gebaseerd op twee prototypen waarvan het eerste getest is in de praktijk. Het pakket is een uitleenbox dat een leidraad bevat met een activiteitenaanbod om de simulatie zo realistisch mogelijk te ervaren. De beperkingen worden gesimuleerd door de gerontologische test kleding ?GERT?.Door gebruik te maken van het educatiepakket wordt er een leermogelijkheid aangeboden waardoor er meer inzicht verworven wordt in de beperkingen ten gevolgen van veroudering"


Digital
Basismethodieken ten behoeve van hulpverlening met cliënten : demonstratie- en instructie-DVD
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Publisher: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat 3 hoofdstukken:1/ Ervaringsgericht werken2/ Taakgericht werken en gedragsbeïnvloeding3/ Systeemgericht werken


Book
Coachen met Voice Dialogue : handboek voor begeleiders
Authors: ---
ISBN: 9789462720602 9462720606 Year: 2016 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een effectieve methode om grip te krijgen op de innerlijke mens"Onmisbaar voor coaches, therapeuten en begeleiders"Van de auteurs van het succesvolle Ik (k)en mijn ikken waarvan al ruim 16.000 exemplaren zijn verkochtVoice Dialogue is een ervaringsgerichte methode die steeds bekender wordt onder coaches in Nederland. In Voice Dialogue gaan we er vanuit dat ieder mens uit meerdere ikken of subpersonen bestaat. Deze ikken nemen het stuur geregeld van ons over. Zoals een Pleaser die zorgt dat je geen conflicten krijgt en een Pusher die je aanzet tot overwerken.Grip krijgen In Voice Dialogue gaat de begeleider letterlijk in gesprek met de verschillende ikken van de cliënt. Daardoor leert de cliënt zijn innerlijke krachtenveld beter kennen en meer kanten van zichzelf in te zetten. Met Voice Dialogue help je de cliënt om zelf de regie te nemen over zijn leven in plaats van dat een paar ikken dat doen.


Book
Hé, doe je mee? : interactieve werkvormen voor het basisonderwijs en het jeugdwerk : deel 8 : afscheid nemen
Author:
ISBN: 9054613513 Year: 2004 Publisher: Mechelen Bakermat Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Trainen zonder zaaltjesleed : speels en ervaringsgericht werken met groepen
Author:
ISBN: 9789024435272 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Trainen zonder zaaltjesleed is een boek dat trainers inspireert om de boel op te schudden, om het anders te doen in een alternatieve, nieuwe, creatieve en speelse aanpak. Daarnaast bevat het boek vijftig werkvormen waarmee je meer uit je trainingen haalt en je deelnemers een ervaring biedt die ze lang zal bijblijven.Want trainingen worden te vaak beleefd als een herhaling van zetten: ?Dat model kennen we al,? klinkt het dan. Of deelnemers ervaren de bijeenkomst als zwaar: weer moet er een nieuwe competentie toegevoegd worden aan de almaar groeiende lijst. Of ze zijn powerpointmoe. De unieke SPEL-aanpak die Lex Mulder in dit boek introduceert, breekt met die sleur. SPEL staat voor Speels, Procesmatig en Ervaringsgericht Leren. Een methode die de samenhang laat zien tussen gedegen praktijktheorie en speelse werkvormen. Spelenderwijs en Ervaringsgericht leren versterkt de creativiteit van teams, groepen en individuen en geeft nieuw elan aan het (samen)werken.https://www.standaardboekhandel.be/p/trainen-zonder-zaaltjesleed-9789024435272


Object
ReVisie : intervisiespel
Author:
Year: 2020 Publisher: Utrecht Stichting Creëer en Leer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'ReVisie' is een serious game speciaal ontwikkeld voor leerkrachten, studenten op de Pabo en andere lerarenopleidingen. Spelers verdiepen zich tijdens het spel in elkaars stage- en werkervaringen. Binnen een paar minuten spreken de studenten vanuit diverse perspectieven en rollen inhoudelijk en intensief over hun eigen bewuste en onbewuste casussen. Het spelsysteem zorgt ervoor dat ze daarop verdiepingsvragen en feedback krijgen. Na een korte opstartronde kan het spel zonder begeleiding door de spelers zelf gespeeld worden.'ReVisie' motiveert spelers tot het doen van intervisie en draagt al spelend bij aan een professionele werkhouding. De spelers ervaren het spel als leerzaam en intensief maar ook als leuk en aantrekkelijk en willen het ook meerdere keren spelen. En juist daarvoor is het spel ontworpen.In het spel reizen de studenten vanuit diverse beroepsrollen over de speltegels die hen verleiden om op een nieuwe manier naar hun werkervaringen te kijken. Door vanuit verschillende beroepsrollen te kijken, krijgen ze inzicht in hun professionele handelen, het effect ervan op anderen en hun emoties.Omdat studenten geconfronteerd worden met verrassende invalshoeken, andere zienswijzen en wisselende observaties en reflecties vergroten ze hun inzicht in elkaars functioneren in de stage- en beroepspraktijk. De spelelementen zijn zo ontworpen dat juist onvermoede stage- en werkervaringen bij ze worden opgeroepen. Met een speciale set kaarten reflecteren ze gezamenlijk op deze ervaringen. Dit vergroot de professionaliteit.(https://www.creeerenleer.nl/educatieve-spellen/intervisie-met-revisie/)


Multi
Ervaringsgericht werken met jonge kinderen : een voormiddag bij 5-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9074798098 9789074798099 Year: 1996 Volume: 7 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het verloop van een voormiddag bij 5-jarigen in de klas bij J. Moons. Men vormt zich een beeld van de verschillen met de gangbare praktijk, van de klemtonen die gelegd worden, van de inbreng, van de leidster en van de sfeer die men in EGKO nastreeft. 1) Ervaringsgericht onderwijs : de theorie achter de praktijk. 2) Achtergrondinformatie m.b.t. opname- en klassituatie. 3) Hoe de leerkracht haar praktijk vorm geeft en beleeft. 4) Het dagverloop en het organisatiepatroon. 5) Kijkwijzer : drie invalshoeken op de videobeelden te duiden. 6) Beschrijving en duiding van de videofragmenten. 7) Suggesties voor het werken met video. Deze video illustreert het verloop van een voormiddag in een EGKO-klas bij 5-jarigen.


Book
Ervaringsgericht werken in de voorschoolse kinderopvang : basisboek
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789077343807 Year: 2013 Publisher: Leuven Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit basisboek bevat de kernelementen van een ervaringsgerichte aanpak binnen de (voorschoolse) kinderopvang. Hiermee wil men pedagogische medewerkers in kinderopvangvoorzieningen zo helpen toerusten dat ze - met de ouders als partners - een omgeving kunnen scheppen waar kinderen op hun gaven en talenten worden aangesproken en zich als unieke persoon kunnen ontplooien. De publicatie gaat uitgebreid in op de kenmerken van welbevinden en betrokkenheid, brengt de beschikbare knowhow over een aanpak die voor hoge niveaus van welbevinden en betrokkenheid kan zorgen, geeft een zicht op de effecten van welbevinden en betrokkenheid en op hoe je die output kunt observeren en toont hoe welbevinden en betrokkenheid de spil kunnen zijn van een efficiënt kindvolgsysteem en van een zelf-evaluatie-instrument voor de kinderopvang.


Book
Bezielende interventies : wat sociaal werk succesvol maakt
Authors: --- ---
ISBN: 9789461644589 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Van Gennep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professionals in de praktijk maken steeds vaker gebruik van goed beschreven interventies. In de databank Effectieve sociale interventies zijn er zo'n 130 samengebracht. Hoe staat het nu in de praktijk met de uitvoering van deze interventies? Op wat voor manier werken sociaal werkers ermee, kunnen ze ermee uit de voeten? Het boek Bezielende interventies toont de weerbarstige en sprankelende praktijk achter de databank. Journalist Marcel van Engelen (onder andere Vrij Nederland), Peter Rensen (onderzoeker Movisie) en Marcel Ham (hoofdredacteur Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken) onderzochten op journalistieke wijze van vijf interventies de praktijk van de uitvoering.Ze togen naar plekken waar deze interventies worden ingezet: buurthuizen, scholen, Blijfhuizen en pleintjes door het hele land. Ze spraken met de bedenkers van de interventie, met professionals, met cliënten en burgers en laten in Bezielende interventies zien wat er gebeurt. Voor elke interventie gingen ze op twee plekken kijken. Op de pleinen waar Thuis op Straat jongeren opvoedt en pleintjes weer leefbaar en toegankelijk maakt voor alle buurtbewoners. In ontmoetingscentra waar dementerenden elkaar treffen. In de vrouwenopvang waar men uitgaat van kracht in plaats van problemen. Op scholen waar leerlingen het klimaat voor LHBT'ers proberen te verbeteren. En bij huisartsen die voor hun patiënten welzijnsrecepten uitschrijven.

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by